Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.
Detailmarketing involverer en bred vifte af strategier og teknikker, der kan bruges afhængigt af detailhandlerens placering, lager, målgruppe og deres kundebase.
Hvad er de forskellige typer butik markedsføringsstrategier?
Spektret af teknikker til detailmarkedsføringsstrategi er enormt. Brug de muligheder, du har til rådighed, til at udvide rækkevidden af dine marketingkampagner. Vi har samlet en liste over forskellige typer strategiere nedenfor:
Print reklame
Dette er brugen af annoncer, aviser, magasiner eller brochurer for at øge din gavebutiks brandbevidsthed. Som virksomhedsejer kan du bruge direct mail til at vælge, hvem der modtager butikkens kampagner i deres postkasse. Denne butik strategi giver dig mulighed for at sende beskeder til forbrugere, du føler, at de sandsynligvis vil blive faktiske deltagere eller købere.
PR-tjenester
PR-repræsentanter er også en gavnlig ressource at have. De kan hjælpe dig med at rydde op og styrke din forbruger rækkevidde gennem omdømme styring, pressemeddelelser, kundefastholdelse og eventplanlægning.
Influencer marketing
Du kan også drage fordel af indflydelsesrige sociale medier. I disse dage er influencers lige så populære som berømtheder. Brug af en til at inkorporere dit brand eller produkt i deres sociale opslag – hvoraf mange når tusindvis af følgere – kan øge din rækkevidde til forbrugerne.
Digital markedsføring
Brug online tilstedeværelse som en egen professionel hjemmeside, sociale medier og e-mail til at promovere dit produkt eller din tjeneste. Du kan også anvende digitale marketing kampagner, som opbygger brandbevidsthed blandt forbrugere, du har analyseret og undersøgt som potentielle kunder. Dette kan omfatte oprettelse af en Facebook-annonce eller Instagram-side for dit brand.
Mund til mund
At fortælle nogen om din virksomhed eller have en begivenhed, der får folk til at tale om dit brand, vil aldrig løbe tør for stil. Mund til mund kan være lige så kraftfuldt som at sende en salgsfremmende e-mail. Dette skaber også en mere intim, personlig kundeoplevelse og forbindelse.
Forskellige typer butiks markedsføring kan bruges afhængigt af forretning handlerens størrelse og produkttype, det være sig et lille butik, kæde, franchise, center eller webshop.
Hold nøjagtige oplysninger online
Selv folk, der handler i fysiske butikker, henvender sig til internettet indenfor branchen. De leder efter kontaktoplysninger som telefonnumre og rutevejledning til butikken. Sørg for, at oplysningerne er aktuelle på tværs af online platforme som Google og Tripadvisor. Med så mange platforme at spore, vil du måske overveje et marketing automatisering program, der overvåger platforme, advarer dig om fejl og sender rettelser.
Værtsarrangementer
Seminarer eller andre begivenheder, hvor man ikke kan konkurrere online. Nogle eksperter foreslår månedlige begivenheder, men ikke alle behøver at være stærkt planlagte. Arbejde også med at konvertere begivenheder til salg.
Skab en indkøbsoplevelse
Med så mange produkter tilgængelige i overflod fra flere kilder, behøver ingen virkelig at besøge en bestemt butik. Derfor, for at tiltrække og fastholde kunder, give dem lyst til at besøge, blive hængende i og vende tilbage til din butik. En ren butik med venlige ekspedienter og ekstramateriale, der gør kunderne komfortable eller begejstrede for at være der, er én, som folk gerne vil besøge.
Skaf produkteksperter
Ansæt folk der kender produkterne, eller oplær dem. For eksempel skal computer sælgere lytte til kundernes behov og foreslå den bedste bærbare computer frem for den nyeste model, ekspedienter skal kunne rådgive om, hvilke outfits der ser bedst ud på specifikke kropstyper, og de bedste skobutik medarbejdere ved, hvordan de skal analysere en kundes gangart og finde de perfekte par sko.